Burkina Faso on Tuesday suspended French broadcaster TV5 for six months for spreading “disinformation”, authorities said, Report informs via France-24.

The communications regulator (CSC) accused the channel of spreading “malicious insinuations” and “disinformation” about the country’s transitional government.

The regulator had earlier suspended French newspaper Le Monde, British publication The Guardian, and German broadcaster Deutsche Welle (DW).

In its latest move on Tuesday, it also hit TV5 with a fine of 50 million CFA francs ($82,000).

The CSC criticized the broadcaster for this week hosting Newton Ahmed Barry, a critic of the military regime who led the election commission from 2014 to 2021.

TV5 was already suspended on April 28 for two weeks, after broadcasting a report by Human Rights Watch that accused the military of killing civilians.